loader

Leke Tedavisi

Leke günümüzde çok sık rastlanılan ve tedavisi de oldukça zahmetli olan bir deri problemidir. En sık rastlanılan cilt lekeleri; güneş lekeleri, çiller, melazma(gebelik lekeleri), sivilce ve cilt yaralarından sonra oluşan lekeler, çeşitli kozmetiklere bağlı gelişen lekelerdir. Ancak bazen cilt lekeleri, deri kanserinin belirtisi olarak da başlayabilir. Özellikle düzensiz, değişik renk tonlarında ve kanamalı, kabuklanma ve yara gibi bulgular varsa mutlaka bir dermatolog muayenesi gerekmektedir.   Melazma, güneş, solaryum, antidepresanlar, doğum kontrol hapları, gebelik, emzirme dönemi gibi nedenlere bağlı olarak yüzde, dudak üstü, yanak, alın, şakaklarda görülen lekelenme biçimidir. Tedavide güneşten korunma çok önemlidir.

Çiller genelde yaşamın ilk yıllarında oluşan cilt rengi açık bireylerde görülen , yaz aylarında koyulaşan kış aylarında açılan küçük lekelerdir.

Leke tedavisinde kişinin deri tipi, lekenin derinliği ve oluşma sebebine bağlı olarak kişiye özgü tedavi planlamak önemlidir. Öncelikle yaz ve kış güneş koruyucuları kullanılmalı, yazın 2 saatte bir yenilenmelidir. Tedavide leke açıcı krem ve serumlar dermaroller, Prp, mezoterapi, kimyasal peelingler, altın iğne radyofrekans uygulamaları hastaya uygun olarak uygulanabilmektedir.

Enzim peeling uygulaması: Uygun deri temizliğinden sonra uygulanan maske ciltte ortalama 4-8 saat kalır. Ardından maske suyla yıkanarak ya da nötr bir temizleyici yardımıyla çıkarılır. Takiben uygun peeling kremi düzenli olarak kullanılmalıdır. İşlem sonrası yaklaşık 1-4 hafta içerisinde cilt lekelerden ayrılır.